VOORUIT MET VERNIEUWEND MATERIEEL
Voor ieder werk het juiste materieel
Emissieloos baggeren, dat is ons doel
Om dit doel te bereiken wordt ons machinepark continu uitgebreid en gemoderniseerd. Onze interne technische dienst verzorgt het onderhoud in de werkplaats en op projectlocaties. Dit komt zowel de veiligheid als de voortgang en kwaliteit van het baggerwerk ten goede. Om een effectievere en efficiëntere werkwijze te bereiken worden door onze technische staf vaak machines samengesteld of aangepast, al naar gelang de specifieke uitdagingen van elk project.
Voor ieder werk het juiste materieel
Wij beschikken over een grote variatie aan klein en groot materieel. Hierdoor bieden wij een breed scala aan oplossingen voor alle waterbouwkundige uitdagingen, ook in moeilijk te bereiken of dichtbevolkte gebieden. Ons materieel is ontworpen volgens de hoogste kwaliteits- en veiligheidseisen.

Een greep uit onze vloot en werktuigen
-
Elektrische cutterzuiger 10”
-
Cutterzuigers variërend van 6” tot 12”
-
Boosters
-
Schuifboten met een werkbreedte van 0,50 t/m 10 meter;
-
Rupskranen
-
Draadkraan
-
Hydraulische kranen
-
Hybride kranen
-
Elektrische kranen
-
Beunbakken
-
Pontons
-
Sleepboten
-
Maaiboten
-
Vrachtwagens
Toekomstbestendig materieel
Wij gaan voor groen, en investeren daarom in innovatief, duurzaam en toekomstbestendig materieel. Zo hebben we inmiddels 3 hybride kranen, die zorgen voor 30% vermindering van de CO2 uitstoot. Ook hebben we ons machinepark uitgebreid met twee 100% elektrische kranen (de Liebherr E922 en Euromach) en een elektrische cutterzuiger. Ook de rest van onze materieel wordt langzamerhand vervangen en vernieuwd.
Altijd een oplossing

OMBOUW EUROMACH VAN DIESEL NAAR ELEKTRISCH
In eigen beheer hebben we de Euromach (6,5 tons kraan) omgebouwd van diesel naar hybride/elektrisch. Door het hybride systeem is hij ook op plekken zonder stroomaansluiting inzetbaar.

OMBOUW DIESELZUIGER NAAR ELEKTRISCH
Voor ons project in de Langeraarse Plassen hebben wij onze oude diesel zuiger ‘The Severn’ omgebouwd naar 100% elektrisch. Deze draait op 100% Hollandse wind. Hier baggeren wij in totaal 400.000 m3 baggerspecie uitstootvrij op dit project.

SPECIALE ANTI-MORS LAADCONSTRUCTIES
Hoe laad je 54 vrachtwagens op één dag zonder te morsen? Voor het project ‘Gekanaliseerde Hollandsche IJssel’ ontwikkelden we een constructie waardoor morsen tijdens het laden wordt voorkomen. De anti-morsschermen op de rand van het aanmeerpunt zorgen ervoor dat de baggerspecie niet terug het water in vloeit, maar wordt opgevangen in de beunbak.
Innovative dredgers
Meer over ons te weten komen?
Noorddijkerweg 66-B 1645 VG Ursem
072-5021964
mailto:info@jpschilder.nl
